Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

KENALI KU

ASSALAMMUALAIKUM
Kepada semua pembaca blog ku..

Terbangnya warkah ini untuk memberitahu bahawa aku amat2+sangat2+bangat2 menghargai penat leleh korang baca blog aku nie..he3 kepada sesiapa yang sudi singgah selalu terima kasih sgt2.. aku amat menghargainya..walaupun kadang2 blog aku nie syok sendiri..he3,xkisah la yang penting korang sudi baca..

kepada kenalan baru salam perkenalan pada u all..

Thursday, 7 March 2013

Pusat Rawatan Perubatan Islam di Johor Bahru

As Salam,

Kali ini aku nak berkongsi tempat-tempat perubatan secara islam di JB yang aku pernah pergi. Mudah-mudahan bagi sesiapa yang sedang mencari-cari tempat rawatan yang bersesuaian secara islam / tradisional / kampung atau apa-apa nama la yang korang panggil, boleh lah mencuba. Mana lah tahu, salah satu tempat-tempat ini dapat membantu. 

Sesungguhnya, penawar itu datangnya dari ALLAH, kita sebagai manusia wajib berusaha. Yang penting jangan pernah putus asa! Itu lah yang aku pegang untuk berubatkan mak aku yang sakit akibat daripada 'barang' orang, yang dihantar kepadanya. 


SENARAI PUSAT RAWATAN PERUBATAN ISLAM DI JOHOR BAHRU

1. Pusat Rawatan Perubatan Darussyifa 
  • Lokasi : No 11, Kg Maju Jaya, Skudai, Johor Bahru
  • Rawatan Perubatan : Setiap hari Rabu, Sabtu & Ahad
  • Sila hubungi : 019-7643034 (Ustaz Hussin Junoh)


2. Pusat Rawatan Darul Ilaaj
  • Lokasi : No 30A Jalan Mawar 46, Taman Mawar, Pasir Gudang
  • Waktu & Masa Perubatan : Isnin-Jumaat 10:00 pagi -10:00 petang (Sabtu & Ahad - tutup)
  • H/P No : 012-7017969 
  • No Klinik di Johor : 07-2517521


3. Pusat Rawatan Islam An Nuuru Syifa
  • Lokasi : Di Majlid Ungku Tun Aminah Kg pasir Tampoi, Johor Bahru
  • Waktu Perubatan : Setiap hari kecuali hari Khamis & Ahad
  • Masa Rawatan : Selepas Solat Isyak (9:00 malam) sehingga lewat malam (12:00 malam / 1:00 pagi)
  • Pusat rawatan dibuka dari jam11:30 pagi sehingga 6:00 petang untuk pendaftaran nama untuk rawatan (fizikal & gangguan) 
  • Sila hubungi : 07-2357170 (Imam Shah)


4. Pusat Rawatan Islam Ustaz Najid
  • Lokasi : No 25 Jalan Rhumbia 27, Taman Daya, Johor Bahru
  • Waktu Perubatan : Setiap hari Sabtu & Rabu sahaja
  • Masa Rawatan : Selepas Solat Isyak sehingga lewat malam
  • H/P No : 013-7055554 (Ustaz Najid)

5. Pusat Perubatan Islam Sinar Zamdurrani 
  •  Lokasi : 83A Jalan Sena 1, Taman Rinting, Masai


~ Aku harap perkongsian aku kali ini dapat membantu korang yang mengalami sebarang masalah/penyakit seperti mak aku. Doakan untuk mak aku juga ye kawan2.. Amin..


29 comments:

Alia Fazani said...

Ok x berubat ngn mereka?mmg ngh mncari tmpt utk berubat ni

Alia Fazani said...

Ok x berubat ngn mereka?mmg ngh mncari tmpt utk berubat ni

Unknown said...

keserasian penyakit ngn penawar xsame kak..kadang2 kita serasi yang 1tempat kadang kena banyak tempat..pape pun cube dulu k.. saya cadangkan yang kt taman daya tu..

Lanun Giler said...

Psal byaran cm mna ea? ?

sue love paul said...

nak tanya bole....saya ni none muslim...klau none muslim.bole berubat tak...

sue love paul said...

nak tanya bole....saya ni none muslim...klau none muslim.bole berubat tak...

mriz ibrahim said...

Assalamualaikum ana ust idris dari wakil sinar zamdurrani tmn Rinting jln sena talah pindah ke alamat berikut no. 17-01 jalan balau 3, tmn Rinting. Dekat takaful insuran atas sekolah musik. No tel. 013-7062580. Wasalam. Tlg sms buat temujanji utk rawatan.

Hamba Allah said...

Salam. Jutaan terima kasih buat blog owner kerana memberikan info yang sangat berguna ini semoga Allah membalas segala jasa baik anda yang murni ini! Saya juga tengah cari tempat2 rawatan sebegini! Jgn tak percaya ye bagi mereka yang tak percaya dgn penyakit Mistik atau Misteri ini krn saya baru kehilangan anak bongsu saya yang berumur 19 tahun akibat sihir santau! Pakar Hospital tak dapat kesan penyakit apa2! Anak saya yg sulung usahakan cara rawatan Islam di KL baru tahu dia di shir santau tapi terkena tepat pulak! Apa pun kami Redha dgn ketentuan Allah ini!

Adyla said...

Maaf ye jika jwpn sy ini mghampakn anda. None muslim xblh berubt ngn mereka krn mereka mgunakn ayat2 suci agama kami. Dan perubtn dgn mrk akn dberi ayat2 suci itu untk d amalkn. Ini skdr pndgn sy.

Adyla said...

Maaf br lepas abes pntng. Darul ilaj mcm klinik hg dtetapkn. Darul shifa, ustaz najid dan nurru shifa ikhlas.

Adyla said...

Sbnrnye mak sy dkenakn santau beracun y memang mbawa kmatian. Btapa busuknye hati manusia. Sampai doc nk operation nk cr sakit ap. Sbb mgikut moden mak sy xberpenyakit. Ketentuan allah ada makcik dpn katil mak myuruh bw balik n ubt scara kg. Rupenye makcik tu da lama perhatikn skt mak sy ni.
Dan maha suci allah juga blaku keajaibn. Ni semua berkt perbuatan baik mak sy..dan setiap org y mdoakn dia penuh keikhlasan dan doa y ikhlas itu la y diterima oleh allah

Ustaz Mohamed Idris Ibrahim MRIZ said...

Assalamualaikum adyla bagi ana rawatan tak ada hadtsk kira bangsa n warna kulit sebab rasullullah membantu semula umat walaupun bukan Islam dan rawatan ditempat ana menerima n mengikut amalan sunnah insallah.......asalkan adap n syriat dijaga.......bukan yang tidak-tidak.......amin......wslm....utk jawapan sue love paul....

Hakimi Hilmi said...

disini ada satu pusat rawatan islam dijohor untuk dikongsi bersama.Penyembuhan daripada Allah.kita berikhtiar.

Pusat Rawatan Dan Perubatan Islam Pak Nasir atau hj mohamad jazuri bin hj husin. no 3 jalan kampong jawa'jalan kolam air.johor baharu. 07-2226446 / 0108855329 (pak nasir)

Anonymous said...

taman day? ade ke? bole bagi info? sy duduk tmn daya

Anonymous said...

*taman daya

Perubatan Islam Ustaz Najid said...
This comment has been removed by the author.
Perubatan Islam Ustaz Najid said...

Assalamualaikum, untuk makluman bersama, hari rawatan untuk Perubatan Islam Ustaz Najid, Taman Daya, Johor Bahru, Johor telah dipinda kepada hari Selasa dan Jumaat bermula 1 Januari 2014. Waktu rawatan bermula selepas Isyak, boleh ambil nombor giliran bermula jam 8 malam, terima kasih..

Anonymous said...

salam puan. pusat rawatan di atas agak2 boleh x untuk sy usaha mendapatkan zuriat. ?

Adyla said...

sy cadangkn buat mcm ap y sy pernah wat...sy ada postkan dlm blog sy "usaha tok memiliki anak".. paling penting kurma.. tp kalo nk mencuba berubat kt tmpt2 ini boleh juga..kite mencuba tp jgn terlalu taksub ye..y penting jgn putus asa

Anonymous said...

salam..bleh nk ikhtiar tp kna g suami istri.ustz akn bt air

nur izzati said...

Assalamualaikum.. sy nk tanya.. baru2 nie sy dan suami balik ke kg di k.bharu.. satu hari tu.. suami saya terjumpa gambar dia dan dibelakang gambar tu terdapat tulisan siam/thailand dan masa tu ayh mentua sy ternampak apa yg di pegang oleh suami sy dan tetiba dia mengamuk sakan.. dan 2,3 hari nie.. badan suami sy lemah.. berat badan dia susut.. dan sampai 1 tahap.. mak mentua sy ajk suami sy pergi jmpe bomoh untuk menilik jodoh suami sy.. sis.., boleh ke sy iktiar dengan rawatan islam nie??? Keadaan suami sy berubah 100% .. dr seorang yg x baran terus jd seorang yg baran.. sy isau sis.. tlg sy..

nur izzati said...

Assalamualaikum.. sy nk tanya.. baru2 nie sy dan suami balik ke kg di k.bharu.. satu hari tu.. suami saya terjumpa gambar dia dan dibelakang gambar tu terdapat tulisan siam/thailand dan masa tu ayh mentua sy ternampak apa yg di pegang oleh suami sy dan tetiba dia mengamuk sakan.. dan 2,3 hari nie.. badan suami sy lemah.. berat badan dia susut.. dan sampai 1 tahap.. mak mentua sy ajk suami sy pergi jmpe bomoh untuk menilik jodoh suami sy.. sis.., boleh ke sy iktiar dengan rawatan islam nie??? Keadaan suami sy berubah 100% .. dr seorang yg x baran terus jd seorang yg baran.. sy isau sis.. tlg sy..

nori said...

assalammualaikum. 10hb May 2014
lebih kurang pukul 12 tengahari.
Ibu saya membawa ayah saya untuk membuat rawatan di darul shifa cawangan skudai. Sebelum pergi saya ada membuat panggilan telefon utk bertanya samada perlu membuat temujanji atau tidak tetapi handphone ustaz tersebut masuk voice mail. saya cuba buat panggilan ke ustaz di kuala lumpur kerana didalm halamaan internet boleh menghubungi ustaz di KL sekiranya tiada ustaz yg menjawab. Kata ustaz tersebut tak perlu buat temujanji. Ibu dan adik saya perdi ke cawangan Skudai. AMAT-AMAT SEDIH apabila layanan yang diterima memedihkan seorang WANITA SEPARUH USIA MEMARAHI DENGAN NADA KASAR IBU SAYA DENGAN MENGATAKAN KENAPA TIDAK BUAT TEMUJANJI DAHULU, DAN DIA MENGATAKAN CAWANGAN DIA TIDAK ADA KENA MENGENA DENGAN CAWANGAN DI KL. JIKA TIDAK ADA KENA MENGENA KENAPA LELAMAN WEB ITU DIKAITKAN. SAYA AMAT SEDIH, SEPATUTNYA SEORANG ISLAM MELAYAN TETAMU DENGAN BAHASA YANG BAIK TETAPI SEBALIKNYA APABILA DI TEGUR TIDAK DITERIMA BERSUNGUT MENGGUNAKAN BAHASA JAWA YANG TIDAK DIFAHAMI.

YANG TERKILAN DAN SEDIH...nORY

marliana said...

Assalamualaikum..masih ad lg kan rawatan2 ni kt sekitar jb yg awk letak tu??

Nurul Lee said...

Taman daya tu belah mane ye?...saye mmg tgh cari tempat berubat jugak ni...

Niylda Ixora said...

Assalammualaikum....asal sy mersing johor...sy nak tahu kat mana yg sesuai utk membuang ilmu hitam atau ilmu isyarat tubuh atau saka...

Anonymous said...

Try g kt tmn daya tu...in shaa Allah ustaz leh tlg.

amir said...

Assalammualaikum..ustz idrus...nak tanya ustz..saya amir rabi. ..kalau penyakit tiriod utsz boleh buat rawatn jgk ka...?yg sakit itu adalah isteri saya...

amir rabi said...

Assalammualaikum ustaz saya nak tanya kalau ...saya nak pegi buat rawatan dengan ustaz boleh tak..isteri saya sakit tiroid... Saya amir rabi...

Total Pageviews