Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

KENALI KU

ASSALAMMUALAIKUM
Kepada semua pembaca blog ku..

Terbangnya warkah ini untuk memberitahu bahawa aku amat2+sangat2+bangat2 menghargai penat leleh korang baca blog aku nie..he3 kepada sesiapa yang sudi singgah selalu terima kasih sgt2.. aku amat menghargainya..walaupun kadang2 blog aku nie syok sendiri..he3,xkisah la yang penting korang sudi baca..

kepada kenalan baru salam perkenalan pada u all..

Friday, 15 July 2011

TOLONG SAYA...!!


eye bags??

Macamane nie??

Ape aku harus wat???

Arrr...BUnTuuuu!!!

selama nie aku langsung xperasan..
mane tau tunang aku tegur..
"kenapa mata tu..nangis ek?? bengkak jeee.."
terus aku tengok...aduh ape benda nie..???
aku la manusia paling mALAS nak jaga muka nie..lagi pun aku xtahu sangat bab2 penjagaan kecantikkan nie..aduh macamane nie????
aku try tanye ratusiput..
ratusiput cakap nie la eye bags..
aduh ape lak eye bags nie..??
selama nie aku ingat mybe sebab aku pakai spek..
so spek aku tarik power dari mata aku..
rupenye ege bags!
aku terus search kat internet...
olay? nivea? garnier? minyak kelapa dara? kinohimitsu?? mane yang patut aku gune ek?
dalam masa yang sama aku xnak r kulit mengelupas & sewaktu ngan nye..
takut gak beb date aku kawin semakin dekat..
takut nanti pape effect..
untuk pengetahuan korang kulit aku jenis berminyak..
macamane nie korang ade cadangan x ape yang patut aku wat?
atau korang ade petua2 ke??
hhuhuhuhu....


(kawan2... tengok mata aku.. sedihnyeee)

p/s : AAaarrrr....majlis perkahwinan aku lagi 2 bulan je nie...
ape yang patut aku wat??



14 comments:

Ati Masrif said...

ala...masa sanding nanti
kan make up...tak nampak punya

sebenarnya takde petua..hehe

ratusiput said...

alalalala...ciannye...nak cantik ek masa kahwin...pasni kenalah start jaga muka ye...takpe...jgn stress2...nanti mende lain lak yg tumbuh kat kulit tu...tarik nafas panjang2...malam nak tido tekap ngan timun ye mata tu...buat hari2...(wah sopannya akak hari ni..)

Adyla said...

ati : iye ke..takut gak kalo nampak ketara sgt..

ratusiput : tau xpe..sopan gile nasihat dari sifu.. memang xnak stress2..tapi bila dah dengar sidia yang tegur.. tu yang xleh control nie..:(

wahida said...

ramai org ckp garnier bagus, tapi tak pernah try la...


dear, akak dah follow kamu la...

Adyla said...

wahida : iye ke..mane tau sesuai kan..ok kak, sy pun dah follow akak..

Diana @ bilakukatacinta said...

tak pernah ada eye bag...huhu...tak tahu nak bg petua ape..

Adyla said...

diana: iye ke..huhuhu..:(

NM02 said...

ala... nnt dah makeup tak nampak semua tu.. hehehe

Diana @ bilakukatacinta said...

heehe..ke sebonarnyer D ni tak kenal ape tu eye bag???.....

marinahunny said...

tdo awal2..pastu ambik timun atau teh yg x guna, letak bwh mata. atau nk senang lg beli je eye roll garnier tu..hehehe

kak marina singgah sini ;)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

petua yg betul² kesan x tahu pula..tp utk mata org salu letak timun..tp tu utk segarkan mata kut..nnt ms kawen boh mekap tebal x nmpk sgt..so jgn risau..ataupon cuba pegi spa rawatan muka..mgkin ada rawatan khusus utk eye bag..

Ati Masrif said...

salam...

lama cuti :)

Acik said...

tido mesti cukup! cuba letak teabag yg dah diguna atas mata. pejam la, k! biarkan gitu beberapa minit sambil baring ... semoga berjaya!

nurAMALLINA said...

ina pun selalu mata sembam kak. tak cukup tidur. adehhh

Total Pageviews